• Uitslag Pepernoten Go Toernooi

    Op maandagavond 4 december hebben we het Utrechts Pepernoten Go Toernooi gespeeld, met grote dank aan wedstrijdleider Han. Bij pepernoten go gebruik je naast gewone zwarte en witte go-stenen ook pepernoten. Het toernooi bestond uit 4 ronden, en in iedere ronde mochten en moesten de pepernoten anders gebruikt worden. Uw webmaster vermoedt dat een deel van de regels ter plekke verzonnen werd, ter verhoging van eenieders feestvreugde. Hieronder een samenvatting voor zover ik het gesnapt heb….

    • Ronde 1: Op alle hoshi (voorgift) punten ligt bij aanvang van de partij een pepernoot. Deze geldt als rand van het bord, en telt dus niet als vrijheid. Iedere speler mag 1 keer tijdens de partij (als een zet) een pepernoot wegnemen en opeten. Als de speler de pepernoot niet opeet, moet hij 2 stenen betalen aan de tegenstander.
    • Ronde 2: Op alle hoshi punten ligt een pepernoot, en nu mag op alle 8 punten om een pepernoot heen niet gespeeld worden. Weer mag elke speler een keer tijdens de partij een pepernoot opeten.
    • Ronde 3: Deze ronde werd met voorgift van pepernoten gespeeld: iedereen krijgt 3 pepernoten, en de zwart-speler een extra pepernoot voor iedere rang sterkte-verschil met de wit-speler. Deze pepernoten mogen als reguliere zet op elk gewenst moment gespeeld worden, en gelden dan als rand van het bord.
    • Ronde 4: Elke speler begint met 10 pepernoten, en de eerste 20 zetten van de partij worden alle pepernoten gespeeld. Deze gelden weer als rand van het bord. De speler die daarna als eerste een levende groep op het bord heeft, wint.

    Hieronder de einduitslag:

    Deelnemer Ronde 1 Ronde 2 Ronde 3 Ronde 4 Punten
    Martin + + 2
    Michiel + + + + 4
    Mirjam + 1
    Huib 0
    Harry + 1
    Douwe vdV + + + 3
    Matthijs + 1
    Nanko + + + 3
    Remko + + + 3

    Dus Michiel heeft glansrijk gewonnen, maar zeker ook nog vermeldenswaardig is dat Matthijs zomaar Martin geflest heeft in de tweede ronde!

    Al met al een geslaagde avond!

Comments are closed.